Terveisiä Kortepohjasta. Muutimme tänne, kun vuosi vaihtui. Kämppä on mahtava, juuri sellainen kuin toivekin oli. Lasitettu parveke on mahtava. Sinne ostettiin reilu viikko sitten sähkögrilli, joka on ollut jo kovassa käytössä - saa jopa kavereita raahautumaan tänne asti.

Elin WoW-leskenä vuoden. Tietämättömille tiedoksi, että WoW on World of Warcraft, maailman addiktoivin verkkopeli. Fantasiaroolipeli, jossa seikkaillaan perinteisten tietokoneohjattujen örvelöiden lisäksi muiden pelaajien seassa. Armas avomieheni alkoi pelata puolitoista vuotta sitten. Kaikki meni suurin piirtein hyvin, kunnes muutimme yhteen. Raja ylittyi siinä vaiheessa, kun minun(kin) ystäväni istuivat minun(kin) keittiössäni syömässä minun leipomaani piirakkaa ja keskustelemassa minun mieheni kanssa kielellä, jota en kyennyt ymmärtämään, vaikka osa sanoista olikin suomea.

Nyt olen levelillä 66.

Kirjoitin juuri kuukauden myöhässä olevan lastenkulttuurin kurssin esseeni WoWista. Helppoa kirjoittaa tutusta aiheesta, varsinkin kun aineiston pohjalta WoW sopi lähes kaikkiin tyttöjen peleille esittämiin toiveisiin. Blizzardin kannattaisi siis markkinoida tuotettaan vanhojen Warcraftien pelaajien lisäksi myös niille varhaisteinitytöille, jotka kaipaavat Barbien sijaan yhteisöllisyyttä, laajaa virtuaalimaailmaa ja kommunikointia ulkomaalaisten kanssa.

1609700.jpg
Tähän olen hiljattain elämääni tuhlannut.

Riittää tästä aiheesta.

Ensimmäinen opiskelu vuosi meni nätisti sanottuna puihin. Opintopisteitä kertyi ehkä yli 40, ehkä ei. Toivon hartaasti, että saan tukia vielä ensi vuonnakin. Haukuin puolet kursseista luentopäiväkirjoissa, palautteissa tai vähintään epävirallisissa keskusteluissa. Ehkä olen väärällä alalla, ehkä olen väärässä laitoksessa. Saa nähdä. Ensi maanantain tentin jälkeen - sikäli kun pari päivää myöhästynyt ilmoittautumiseni hyväksytään - alkaa lopultakin kesäloma. Tai loma ja loma, sitä samaa vessanpönttöjen kuuraamista ISS:llä, mutta ainakaan ei enää tarvitse stressata opinnoista.

Lukekaa Hyperion. Kaikki. Heti. Tämä ei ole scififanin yritys käännyttää viattomia ihmisiä tukemaan omaa vakaumustaan. En ole muistaakseni lukenut mitään muuta scifiä. Hyperionin luin. Ja olen edelleen kuin puulla päähän lyöty. Miksei kukaan kertonut aikaisemmin, että sellainen helmi on kirjoitettu? Kaikesta koskaan lukemastani kirjallisuudesta Hyperion menee kirkkaasti vähintään viiden kärkeen. Dan Simmons on nero.

Lukekaa Hyperion.